Hulp bij administratie
Wij zorgen voor het sorteren en verwerken van jouw post, de klassering van jouw documenten en het bijhouden van jouw dossier.
Wij helpen jou met communicatie, met betalingen van jouw facturen (vervaldata, doorlopende opdrachten, overschrijvingen) en met de opvolging van de medische kosten (opsturen van attesten en documenten van ziekenhuisopname).
Wij kunnen jou in contact brengen met zorgverleners en andere diensten en helpen jou graag met de bijhorende administratieve procedures (vb. adreswijziging/ contracten met leveranciers, een nieuw ID-kaart, verzekeringen, reisplanning ...)
Begeleiding bij afspraken
Ondersteuning voor jouw afspraken (medisch, administratief of hulpprogramma) stellen jou in staat om jezelf te ontzorgen en gerust te stellen. Jouw belangen staan voorop en verdedigen we indien nodig. We helpen je de juiste vragen te stellen, informatie te bewaren en belangrijke verklaringen die jij misschien mist.
Om ervoor te zorgen dat je de beste controle over jouw dagelijks leven hebt, raden we je aan jouw huidige en voorspelde budget op te stellen en te helpen.
Indien nodig coördineren we thuisondersteuning.
In geval van overlijden wordt je als overlevende echtgenoot bijgestaan in de nalatenschapsprocedures.
Jouw persoonlijk dossier
Jouw Blijf Actief dossier bevat alle belangrijke contacten: artsen, banken, advocaten, notarissen en diverse leveranciers, maar ook jouw familie en/of jouw bevoorrechte contacten.
Dit dossier helpt de Blijf Actief Coaches om snel te handelen in urgente en minder urgente situaties (ziekenhuisopname, verhuis, ziekte, overlijden, erfenis, een administratie, vergeten gegevens). Dankzij een goede kennis van jouw infrastructuur kunnen we je sneller en effectiever helpen door contact op te nemen met jouw vertrouwde contactpersonen.
Heb je een vrijheidsformule gekozen dan kan dit perfect via de tablet geregeld worden.